Trivsel

Stjærskolens leveregler-til fremme for trivsel for alle:

• Vi skal alle lære mest muligt, selv om vi ikke er ens – og vi skal hjælpe hinanden med det.
  • Vores skole, og det vi bruger på skolen, tilhører os alle – derfor behandler vi det godt.
  • Vi skal lære at være sammen på skolen, så alle føler sig godt tilpas – og det gælder også i frikvartererne og på vej til og fra skolen.

MOBNING

En forudsætning for trivsel er, at man er en del af et fællesskab. Den bedste kur mod mobning er derfor trygge, tolerante børnefællesskaber.

Når der er sammenhold og forståelse for hinanden i en klasse, har mobningen svært ved at opstå. Omvendt, hvis der er risiko for udelukkelse fra fællesskabet i en klasse, vil et barn gøre alt for at være in og dermed er der grobund for mobning.

Det er afgørende, at forældre, pædagoger og lærere viser i handlinger og ord, hvordan man kan give plads til alle i fællesskaber.

Mobning er børnenes problem, men de voksnes ansvar.

Mobning kan foregå på mange niveauer. Vi har derfor også fokus på adfærden omkring digitale medier og personalet/forældrene skal følge med i den digitale udvikling.

Læs mere i vores antimobbestrategi og find inspiration til arbejdet i klassen i vores håndbog til trivselsrådet.

Antimobbestrategien.pdf

Shape Created with Sketch.